Tesis de Doctorat vinculades al Projecte

Valdivia, B.
La ciudad cuidadora. Calidad de vida urbana desde una perspectiva feminista.

Doctorat en Gestió i Valoració Urbana i Arquitectònica. ETSAB-UPC. Directores: Pilar Garcia Almirall i Zaida Muxí Martínez. 2020.

L'objectiu d'aquesta tesi és avaluar des d'una perspectiva feminista si la qualitat de vida als espais urbans és igual per homes i dones. A partir de les dades obtingudes a l'estudi de cas, s'ha desenvolupat un sistema d'indicadors de qualitat de vida no androcèntrics, que identifica els elements de la vida quotidiana que reprodueixen desigualtats de gènere i els posa en relació amb les característiques de l'entorn urbà. La tesi proporciona una fotografia detallada de la vida quaotidiana de dones i homes en dos àmbits concrets de la ciutat de Barcelona, identificant els aspectes principals a millorar tant des de les polítiques públiques com des dels moviments i entitats socials.

La Tesi Doctoral es pot consultar a: https://upcommons.upc.edu/handle/2117/345317

› Sara Vima Grau és estudiant de doctorat amb un contracte FPU Formació de Professorat Universitari del Ministeri des del 2017, i desenvolupa la tesi titulada "Claus per a la rehabilitació urbana del teixit socio-residencial vulnerable", dirigida per Pere Joan Ravetllat i Pilar Garcia Almirall, en el marc del Programa de Doctorat en Tecnologia de l'Arquitectura, l'Edificació i l'Urbanisme.

› Gonzalo Piasek ha resultat beneficiari de les Ajudes FI de la AGAUR per la contractació de personal investigador en formació, amb la seva tesi titulada "Justícia social i regeneració urbana. Captura i redistribució de plusvàlues per el desenvolupament local sostenible", en el marc del Doctorat en Gestió i Valoració Urbana (ETSAB-UPC), i sota la direcció de Pilar Garcia Almirall.

rearq.jpg Civersity Ikuspegi CPSV 1.jpg

© Centre de Política del Sòl i Valoracions - UPC 2022                                                LogoUPC.jpg       LogoMinisteri.jpg