Aixecament patrimonial: església de Sant Miquel de Montmagastre

El laboratori VIMAC ha realitzat l'aixecament de l'església de Sant Miquel de Montmagastre per al seu analisi en la tesi final de màster del MBarch de l'alumne Aitor Martinez, tutoritzada per la Doctora Ana Belén Onecha

El laboratori VIMAC ha dut a terme l'aixecament patrimonial de les restes de l’església de Sant Miquel de Montmagastre. Un aixecament realizat per la tesi final de màster de l'Aitor Martínez del MBarch, tutoritzada per la Doctora Ana Belén Onecha.

El nostre grup de recerca ha realitzat l'enregistrament de l'edifici amb les tècniques de TLS (làser escàner terrestre) per l'obtenció d'un núvol de punts geomètric, i aquest combinant-lo amb la tècnica de fotogrametria, per obtenir un malla 3D d'alta resolució amb un geometria i color millorats.

S'ha obtingut una malla tancada per a la generació de vídeos per explicar l’edifici i per ser introduïda en software d'anàlisi. A més a més, de la realització d'imatges ràster RGB i amb informació de profunditats i normals.

Amb tota aquesta informació obtinguda pel laboratori, l'estudiant ha estat capaç de detectar algunes patologies i quantificar-les: esquerdes en el mur, desploms, fongs, bones mesures de l'edifici...

Més informació: Sant Miquel de Montmagastre